ePrivacy
 
Mohlo by se na první pohled zdát, že ePrivacy je nedůležitou a méně slavnou sestrou GDPR, ale nenechte se zmást. Toto nařízení bude v digitálním světě stejně důležité.

Původní plán zákonodárců z EU byl, že nařízení ePrivacy bude účinné stejně jako nařízení GDPR. Plán nevyšel a účinnost nařízení ePrivacy je plánována na rok 2020. Přesto je pro oblast marketingu nutné kalkulovat již teď s pravidly pro ochranu soukromí ve světě digitální komunikace. Pro začátek uvádíme pár základních informací.
Co mají GDPR a ePrivacy společné?

Formu nařízení. Pravidla budou stejná pro všechny členské státy EU a přímo aplikovatelná. To znamená, že nebude potřeba nového zákona k tomu, aby bylo nařízení na našem území přímo vymahatelné. 


K čemu další nařízení, když GDPR obsahuje detailní úpravu ochrany osobních údajů?

Nařízení ePrivacy se bude týkat elektronických komunikací a v této oblasti bude mít před GDPR přednost. Je zřejmé, že při procesu změn, které podstupujeme v rámci nejen v rámci emailingu, je potřeba brát v úvahu nařízení obě. I když je ePrivacy teprve na začátku své cesty.


Máte wi-fi? A mohla bych ji vidět?

Dřívější právní úprava regulovala pouze poskytovatele telefonních služeb. S rozmachem internetu se objevilo více možností komunikace a tím přenosu soukromých dat. O takových možnostech se nám v roce 1997 ani nezdálo a nebylo tedy nutné jejich činnost regulovat. Nyní je proto okruh subjektů spadajících do režimu ePrivacy rozšířen. A o kom je vlastně řeč? Jedná se o služby poskytující volání po internetu, internetové televize, over-the-top services a také provozovatele soukromých nebo veřejných wi-fi. Takže pokud třeba jen provozujete wi-fi ve vaší kavárně, vyplatí se zpozornět. 


ePrivacy je nesmírně důležité pro oblast emailingu

Nařízení ePrivacy má přinést ochranu podobnou tomu, co známe z klasické pošty. Listovnímu tajemství. Chráněn bude nejen obsah e-mailových zpráv, ale také související metadata.


Se zasíláním obchodních sdělení bude potřeba vždy souhlas.

Jakkoli se tato informace objevuje často, není pravdivá. Možnosti zasílání obchodních sdělení budou prakticky totožné s dnešní právní úpravou v tuzemsku (zákon č. 480/2007 Sb.), kdy je možné obchodní sdělení poslat osobám, které vyjádřili souhlas (opt-in) anebo svým zákazníkům za splnění dalších podmínek (mírnější režim opt-out).


Remarketing v ohrožení

Remarketing tak, jak ho známe dnes pravděpodobně nebude možné provozovat. K využívání souborů cookies budete potřebovat (až na výjimky) souhlas uživatele. V tomto konkrétním případě však bude odpovědnost zřejmě přesunuta na bedra internetových prohlížečů. Nicméně řadu aktivit, kdy jsou uživatelé vašich stránek sledováni tak, aby jim bylo možné následně nabídnout personalizovanou reklamu, už nebude bez jejich souhlasu možné.


Vždyť to je teprve návrh, stejně to ještě změní

Neočekávají se rapidní změny znění ePrivacy. Proto je možné pracovat již nyní s plánovanými změnami. Pokud máte pocit, že se vás ePrivacy nějakým způsobem dotkne, není dobré jej podceňovat během změn procesů v rámci GDPR.


Ecomail a ePrivacy

My v Ecomailu jsme si vědomi toho, jaké legislativní změny na nás ePrivacy chystá a nenecháme nic náhodě. Naší snahou i nadále zůstává poskytovat kvalitní služby a funkce pro inteligentní e-mail marketing, ale v naprosto v souladu s novými pravidly.

Informace o ePrivacy jsou již teď součástí našich školení a workshopů.
© 2018 ECOMAIL.CZ, s.r.o.